Raadhuisplein

juni 2004

De C-spiegel is een evenement dat georganiseerd wordt door de Stichting Kunst en Cultuur Zuid-Holland, in samenwerking met de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel. Met een programma waarbinnen ruimte is voor beeldende kunst, popmuziek, historische films, streetculture, theater en populaire muziek heeft de C-spiegel een cultureel voorjaar in Nieuwerkerk aan den IJssel neergezet waar met plezier aan teruggedacht kan worden. Op zaterdag 19 juni waren wij uitgenodigd ons te presenteren in de muziektent op het Raadhuisplein.

Als Nieuwerkerks Vrouwenkoor hebben we nog niet eerder in de open lucht gezongen, en Frank had ons van tevoren flink ingepeperd dat dat toch wel heel anders is dan wanneer je binnen zingt. Van de mooie akoestiek moet je het in de buitenlucht niet hebben, en als het dan ook nog een beetje waait, dan blijft er van het geluid niet veel over... Met het weer hadden we in elk geval geluk, na voortdurende plensbuien in de afgelopen dagen, was het zaterdagmiddag droog, en het zonnetje liet zich zo af en toe ook nog zien. We hebben dus lekker gezongen, Frank en het publiek waren tevreden - meer kun je als koor niet wensen!

Toch hadden we nog meer geluk, namelijk in de vorm van een fotograaf :-) Syl Smit had tijd en was bereid dus we beschikken over nieuw fotomateriaal. De diashow kan gestart worden door op één van onderstaande afbeeldingen te klikken. Als klap op de vuurpijl heeft Syl ook nog een klein filmpje (8 MB) gemaakt, de techniek heeft zo z'n beperkingen dus het slot (5 MB) is apart te bewonderen. Zet je boxen maar aan en draai het geluid vast open! Weet wel waar je aan begint, klein slaat vooral op de lengte van de filmpjes, niet op het aantal KB's dat ze in beslag nemen!!