Zuidplas Muziekfestival

9 oktober 2010

Op zaterdag 9 oktober vindt het jaarlijkse Muziekfestival plaats. Na het samengaan van een aantal gemeentes is de naam veranderd van Nieuwerkerks Muziekfestival in Zuidplas Muziekfestival. Het thema dit jaar is "beweging". Om daar vorm aan te geven, is gekozen het festival is drie stukken op te breken, zodat we van de ene naar de andere locatie kunnen bewegen.

Korenfestival

Om 12 uur bijten de koren het spits af in de dorpskerk in Moordrecht. Voor dit korenfestival is een zeer gevarieerd deelnemersveld beschikbaar, die met elkaar een lekker afwisselend programma hebben samengesteld. De deelnemers zijn afkomstig uit de verschillende dorpskernen.

Locatie: Oude Dorpskerk in Moordrecht, Kerkplein 12
Tijd: 12:00 - 17:00
Deelnemers: Euterpe, Intermezzo, Nieuwerkerks Vrouwenkoor, Sootje Visch, De Zingerij, Stichting Choice en Sursum Corda

Klassiek concert

Er is een kleine overlap met het Klassieke concert dat om 3 uur in Zevenhuizen begint. Ook hier is een mooi gevarieerd programma tot stand gekomen, met deelnemers uit alle dorpskernen.

Locatie: Ontmoetingskerk in Zevenhuizen, Dorpsstraat 106
Tijd: 15:00 - 17:30
Deelnemers: Nieuwerkerkse Muziekschool, Kamermuziek aan den IJssel, Moordrecht Klassiek en De Zeven Muzen

Orkestenfestival

Tot slot gaan we naar Nieuwerkerk waar de orkestenavond gehouden wordt in het Ontmoetingscentrum. Hier wordt het muziekfestival spetterend afgesloten met ook weer vertegenwoordigers uit de verschillende dorpskernen.

Locatie: Ontmoetingscentrum in Nieuwerkerk, Bospolderstraat 10
Tijd: 20:00 - 22:30